Dawno, dawno temu na dworze cesarza Japonii Po długiej serii sporów relacje dyplomatyczne z Chinami w końcu się poprawiły. Aby odpowiednio uczcić to porozumienie, chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę dużego misia pandę, symbol pokoju.
W grze Takenoko wcielamy się w przedstawicieli cesarskiego dworu, którym została powierzona opieka nad cennym podopiecznym. Z pomocą ogrodnika będziemy pielęgnować pola bambusa, nawadniać je i uprawiać, by zaspokoić niemal nieskończony apetyt pandy. Zwycięży ten, kto okaże się najskuteczniejszy w realizowaniu rozmaitych celów wskazanych na specjalnych kartach.
Uwaga! Nowa wersja gry obejmuje inne pakowanie: plastikowa wytłoczka została zastąpiona ekologiczną wersją. Liczba komponentów i zasady gry pozostały bez zmian.
Na czym to polega?
Sercem Takenoko są karty celów. Z jednej strony gra jest wyścigiem, bo nie ma określonej liczby tur kończy się w momencie, gdy jeden z graczy zrealizuje określoną liczbę zadań. Cele mają jednak swoją wartość punktową, więc zasada kto pierwszy, ten lepszy nie zawsze obowiązuje.
Karty celów występują w 3 rodzajach:
- Cele pól przedstawiają konkretny układ kolorów pól, który musi się pojawić na stole.
- Cele ogrodnika wskazują bambusy określonego koloru i wysokości, które musimy wyhodować na płytkach.
- Cele pandy wskazują zestawy pędów bambusa, które musimy zebrać z płytek.
Aby zrealizować wylosowane zadania (oraz te, które dobierzemy w trakcie gry) gracze mają do dyspozycji szereg akcji. W swoich turach możemy dobierać kolejne płytki pól i umieszczać je w wybranych miejscach, nawadniać je, uprawiać z pomocą cesarskiego ogrodnika, by wyhodować odpowiednie rodzaje bambusa, a także kierować ruchami pandy, która będzie obgryzała wyrośnięte pędy.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To prosta, a jednocześnie wielowymiarowa gra rodzinna o uroczym klimacie. Któż nie chciałby zaopiekować się uroczym misiem?
- Rozgrywka w przyjemny sposób balansuje elementy losowe oraz strategiczne, co lekko wyrównuje szanse podczas rozgrywek z dziećmi.
- Różne rodzaje zadań do wykonania pozwalają graczom na wypróbowanie rozmaitych strategii, a dodatkowo sprawiają, że zawsze jest coś do zrobienia. Jeśli nie uda nam się wykonać zaplanowanego ruchu, inny również może przybliżyć nas do zwycięstwa.
- Pole gry jest całkowicie modularne i gracze tworzą je za każdym razem od nowa. Dzięki temu nie ma dwóch identycznych partii a kolejne rozgrywki pozostają interesujące.
| Informacje o produkcie |
| Nr katalogowy |
90408
|
| Rodzaj |
Rodzinne i towarzyskie |
| Min. liczba graczy |
2 |
| Max. liczba graczy |
4 |
| Czas gry |
45 min |
| Wersja |
Podstawa |
| Wersja językowa |
Polska |
| Wymagania wiekowe |
od 8 lat |
| Płeć |
Chłopcy
Dziewczynki |
| Produkt na baterie |
Nie |
| Baterie w zestawie |
Nie |
| Zasilanie |
Nie dotyczy |
| Akcesoria w zestawie |
- 28 płytek pól
- 28 zielonych pędów
- 26 żółtych pędów
- 24 różowe pędy
- 20 kanałów nawadniania
- 9 żetonów usprawnień
- 46 kart celu
- 4 plansze graczy
- 8 żetonów akcji
- Kość pogody
- Figurka pandy
- Figurka ogrodnika
- Instrukcja
|
| Oznaczenia |
 |
Parametry:
Typ gwarancji:
Gwarancja normalna
Wymagania wiekowe:
od 8 lat
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.